Show translate page
Banner

Talare och artister på Mirakelkonferensen


Låt oss presentera årets talare och artister för er. 

Roger Larsson, Andreas Andersson, Henry, Hinn, Peter Ljuggren, Hans Augustsson, Birger Skoglund, Martin Reén, Annette Lövtanger och Simon Ådahl.


Måndagen den 20 juli blir en särskild dag med fokus på Sverige. Att älska Sverige. Älska svensken. Vi längtar efter att Gud ska få beröra Sverige på ett nytt sätt. Att det sekulariserade Sverige på nytt ska se korset.

Patrik Sandberg från Sverigebönen kommer att medverka. Andreas Andersson inspirerar för att resa upp nya evangelister i Sverige. Kvällsmötet när Roger Larsson talar kommer att vara ett profetiskt möte med bön för Sverige.


Patrik Sandberg från Sverigebönen kommer att medverka på Sverige-dagen på måndag kl 14.00. Sverigebönen utgörs av ett ekumeniskt nätverk av representanter för kristna kyrkor och organisationer i Sverige. Sverigebönens vision är en ekumenisk bönerörelse som året runt samlas till förbön för varje ort och vårt land, med en folkväckelse genom tron på Jesus Kristus som mål.

.

Roger Larsson 

Profet och evangelist, Sverige.

I Roger Larsson förenas både den profetiska och evangelistiska tjänsten. Här möter vi profetens skarpa blick för individens, kyrkans och nationens tillstånd, samtidigt som vi möter evangelistens lidelse att göra Jesus Kristus känd för vår tids människor.Roger har sina rötter i Frälsningsarméns evangeliska väckelsemiljö, men han är inte på något sätt främmande för andra kristna traditioner. Redan 1955 började han sin bana som evangelist. År 1983 fick Roger Larsson en ny kallelse när han sökte Gud under bön.  Efter det har hans möten kännetecknats av en starkare Gudsnärvaro med såväl kraftfulla manifestationer som andaktsfull stillhet. Många har kunnat vittna om övernaturliga ingripanden, under och tecken liksom personliga hälsningar och tilltal från den helige Ande.




Andréas Andersson

Styrelseordförande för Evangelistfonden, inspiratör, evangelist.

Andréas Andersson är styrelseordförande för Evangelistfonden, vars grundare är Roger Larsson. Evangelistfondens ändamål är att årligen dela ut stipendium till evangelist eller organisation som arbetar med fokus på klassisk evangelisk tro och mission i överensstämmelse med stiftelsens ändamål i övrigt, och därmed hjälpa unga människor med en kallelse att finna vägar till tjänst för Guds rike och hjälpa nordiska evangelister i sin tjänst. Andréas var tidigare direktor för Sport for Life och numera pastor och initiativtagare till missionsarbetet ISA60 International. Han är en inspirerande talare som åker internationellt. Andréas är gift med Lena och bor strax utanför Örebro.

Anette Løvtangen 

Gospelsångare, Norge

Anette Løvtangen en välkänd artist från Norge. Anette har sjunger blues och jazz och gospel.   

- Musiken betyder väldigt mycket för mig och har blivit en stor del av mitt liv, säger Anette. Jag önskar att jag genom musiken får förmedla hjälp och styrka och tröst.   

Anette har sin bakgrund i blues musiken. Hon har bland annat varit vokalist i bandet " Blue Lady blues band".  Hon har bott i New York i flera år där hon har studerat på The New School och medverkat inom jazz och blues musiken. Hon har nyligen flyttat tillbaka till Norge och jobbar med musikproduktionen. Hon är en omtyckt sångare på konferenserna.

Du kan lyssna på Anette Løvtangen i youtube:

http://youtu.be/g9KDFF6S0Os

There's a train http://youtu.be/dDRt9x3n8Hw

Rest my heart:http://youtu.be/qu2hjIDB2-U

Let me cry:http://youtu.be/XjZU_QY4jSI

Birger Skoglund, 


Förkunnare och evangelist, Sverige

Birger Skoglund har tjänat Herren troget i både med- och motgång i cirka 50 år. Han har genom sitt liv visat prov på att vara en övervinnare. Birger delar frikostigt med sig av vandringen med Jesus och inspirerar oss som Guds folk att vara bärare av väckelsens eld.  Birger har rest runt om i världen, i Afrika, Asien och Sydamerika. För några år sedan blev Birger allvarligt sjuk. Han kände sig misslyckad med hela sitt liv och blev deprimerad. Men så en natt när Birger satt och bad och frågade om Gud verkligen brydde sig om honom, hände något märkligt. Plötsligt kom ett starkt ljus.  Birger såg Jesu ansikte, hans strålande ögon. Birger bad "Ge mig 40 nya år då jag får fortsätta predika". Jesus gav honom bönesvar. Idag är Birger stark och frisk och har fått predika oerhört mycket. Birger vittnar om att Jesus är en verklighet, Jesus lever och gör under idag.  

   Hans och Monica Augustsson


   Pastorer och förkunnare, Sverige

Hans och Monica är grundare och ledare för församlingen Josua i Gamleby. Församlingen driver bland annat Josua Rehab med en tydlig kristen profil och ett äldreboende Hannahuset. Hans Augustsson hade aldrig någon tanke på att bli pastor, men kände tidigt en längtan efter att hjälpa människor. Därför utbildade han sig till socionom. Monica Augustsson är utbildad sjuksköterska. Hans & Monica upplevde den andliga förnyelsen under 70 & 80-talen och hade en bönegrupp under några år där många ungdomar från samhället blev frälsta. Efter några år kände de en tydlig kallelse att starta en församling. Visionen var att "fylla människors behov i Kristus".  Därefter började en intensiv period där den lilla församlingen startade förskola, rehab för missbrukare, grundskola, seniorboende mm. Församlingen ökade explosionsartat och Josuas arbete är nu unikt i hela Skandinavien.

Henry Hinn, 

Pastor och helande evangelist  från Vancouver, Kanada.

Henry Hinn är född och uppvuxen i Israel. Familjen, bestående av 6 bröder och 2 systrar emigrerade till Kanada. Henrys bror Benny Hinn blev radikalt frälst, men Henry gjorde stort motstånd mot tron tills han själv blev frälst 1975 och svarade ja till Guds kallelse på sitt liv. Henry startade sin tjänst tillsammans med sin fru Donna 1980 och har sedan dess rest världen över och predikat evangelium om Jesus Kristus.  Tecken och under sker genom Henry Hinns tjänst.  Hans predikan bygger upp tron och demonsterar Guds kraft. Henrys hjärta brinner för de förlorade och för dem som behöver helande och upprättelse i Kristi kropp. Henry Hinn besökte Arken i december 2014 och mötet var präglad av Guds heliga närvaro. - Gör ingenting utan Herrens närvaro, säger Henry, atmosfären ändras när Guds närvaro kommer.  Henry Hinn bär Guds härlighet på ett speciellt sätt i sin tjänst.

Peter Ljunggren

Evangelist, Toronto, Kanada

Peter Ljunggren är född och uppväxt i Småland men har sedan tonåren varit bosatt i Kanada.Peters budskap betonar Guds nåd och kärlek till alla människor, oavsett religiös eller kulturell bakgrund. Han lyfter fram Jesus Kristus som källan till allt vad människan behöver.  Helandeunder följer det enkla evangeliet.  Peters hjärta är hos de förlorade.  Peter har varit en av de mest inflytelserika evangelisterna under 1900-talet. Hans internationella kampanjer har samlat normalt hundratusentals åhörarskaror.  Han har bland annat presenterat Jesus bland i många muslimska länder och skrivit boken Mina Muslimska Vänner. Peter är grundaren och ledare för ETAL Evangelium till Alla Länder. Organisationen arbetar med att genom kampanjer och ledarkonferenser, TV-program och andra medier nå ut till miljoner människor med evangelium om Jesus Kristus varje år.

Under det senaste året har Peter känt en speciell längtan att nå ut till muslimerna i Sverige. Peter Ljunggren kommer att berätta mera om hur vi kan nå våra muslimska vänner i Sverige vid en speciell pastorssamling fredag den 24 juli kl 12.30.

Martin Reén 

Helandeevangelist, Sverige


 

Marin Reén har gått tre år på Arkens bibelskola Jesus helar och upprättar.  

Efter bibelskolan han Martin jobbat på heltid med helandetjänsten genom förbönssamtal, genom  förkunnartjänst där helandetjänsten varit den centrala delen av hans förkunnelse. Martin har rest i Sverige, Skandinavien, Ryssland, Mellanöstern och Afrika för att förmedla den bibliska helandetjänsten. Martin är en mycket uppskattat förkunnare både i Sverige och internationellt.

Martin är en av de nominerade kandidaterna för Jubileumspriset för sina insatser inom den bibliska helande- och förbönstjänsten  i Norden eller i andra delar av världen.

Simon Ådahl

Musiker, låtskrivare, evangelist och inspiratör

Simon Ådahl är ofta  anlitad  reseevangelist. Han besöker kyrkor och församlingar i alla samfund och hans möten präglas av gudomliga mirakler.  På 1980-talet blev Simon riksbekant som en av fyra medlemmar i pop- och rockbandet Edin-Ådahl. Bandet vann Melodifestivalen med låten Som en vind och fick representera Sverige i den stora finalen av Eurovision Song Contest. Simon Ådahls liv har inte  innehållit  enbart glädje och ofattbar framgång, utan även en lång och mörk period som präglades av djup bitterhet när han vände sin barndoms Gud ryggen och svor på att aldrig någonsin sätta sin fot i en kyrka igen. Hans livsresa tog trots detta en helt oväntad och dramatisk vändning en natt på ett hotellrum på Teneriffa. I dag kan Simon vittna om förlåtelsens kraft och vägen ut ur bitterhet och hat.   

Simons predikan väcker tro på en närvarande Gud och man ser hur nådegåvorna kan fungera på ett naturligt och enkelt sätt i vardagen.