Show translate page
Banner

Välkommen till Mirakelkonferensen 2018

Plats: Församlingen Arken
Datum: Söndag 14 - 22 juli
Tid: Mer info om mötestider kommer

Upplev Guds förvandlande kraft!
En vecka i juli som fyller dig med glädje och livslust!


Mirakelkonferensen är sommarens höjdpunkt då vi ser fram emot att få träffa både gamla och nya vänner. Kom du också och ta del av denna vecka med lovsång, undervisning och gemenskap i Guds närvaro. 

Talare: 

Arkens pastorer Linda och Gunnar Bergling
Värdpar för konferensen



Becky Dvorak - Guatemala

Becky Dvorak, har en stark helandetjänst. Hon åker över hela världen för att undervisa och betjäna människor. Tillsammans med sin man driver hon

Life Tender Mercy Home för föräldralösa barn i Guatemala. Barnen har blivit övergivna av sina anhöriga och många av dem är smittade med HIV-viruset från födseln.

- Jag har sett blinda få sin syn, döva höra, stumma tala, lama gå, döda bli levande, olika sjukdomar att bli helade i namnet Jesus. Jag är fast i min tro att Jesus helar sjuka idag. 
 
-  Jag vill hjälpa människor att öppna sig för trons supernaturliga kraft. Det första steget är att lära sig hur man tror. Sedan gör Hans övernaturliga kraft mirakel mitt i bland oss, säger Becky
- Jag längtar efter att erfara detta under Mirakelkonferensen! 


Marc Dupont - USA

Marc Dupont, har en internationell profetiskt tjänst. Hans rötter är i församlingen Catch the Fire i Toronto. Marc brinner för att troende i Sverige blir rustade med en frimodighet som kommer från Den Helige Ande.

Marc säger - Jag har sett att kristna i Sverige har passionerade och känsliga hjärtan. Men de saknar frimodighet. Sverige har en viktigt roll bland andra nationer.  Därför tror jag helhjärtat att God vill utgjuta "en vikinga anda" för Guds rikets skull över de troende.  En ny vikinga anda som fyller kristna med kraft och frimodiget i den Helige Ande.




Bengt Wedemalm - England

Bengt Wedemalm, är en livlig och omtyckt talare. Hans predikningar hjälper människor att omsätta Guds kraft i vardagslivet. Han älskar att dela med sig av sin iver för evangeliet. Bengts undervisning präglas av trons ande och det övernaturliga livet i Gud.

Bengt var en av de första pionärerna som åkte till Östblockets länder på 80-talet. Han har fått vara med att plantera församlingar i forna kommunistiska länder där dörrarna var stänga för evangeliet.  Han fick uppleva hur Gud använde honom i Albanien och i muslimska områden.



Peter Ljunggren -  Kanada 

Peter Ljunggren, Kananda, driver stora evangelisationskampanjer i många olika länder genom sin organisation ETAL (evangelium till alla länder).  Peter predikar gärna om Jesus och om Guds stora nåd mot oss människor. 


Nenne Lindberg med band

Nenne Lindberg med band är kända från bl a Kanal 10. Med musikalisk skicklighet, stor glädje och entusiasm sjunger de välkända sånger med ett klart evangeliskt budskap. De förmedlar en verklig frälsningsglädje.

- Den är i det ögonblicket som man delar det man har, som man upptäcker den stora glädjen i att vara personligt kristen. Jag blir nyttig för någon annan, säger Nenne Lindberg. Man förlorar aldrig något när man delar med sig.


Volontär på Mirakelkonferensen

Att hjälpa till under en vecka som denna brukar vara berikande, glädjande och ge mycket gemenskap. Som volontär får du möjlighet att tjäna Jesus och andra människor genom att ge lite av din tid och kraft till Mirakelkonferensens förfogande.

Vi kan hjälpa till med att hitta boende om du hjälper till flera arbetspass. På så sätt kan du både tjäna och ta del av Mirakelkonferensen för egen del. Anmäl ditt intresse till info@arken.org. Meddela ditt namn och kontaktuppgifter. 

Vi har behov av volontärer inom följande områden: 
- Mötesvärdar 
- Kafeterian
- Diskpersonal
- Städning
- Tolkning till engelska
- Tolkning till ryska




Bli en Arken Partner
Få Arkens nyhetsbrev gratis