Show translate page
Banner

Pastor Elsita och Fransisco Biluan från Filippinerna.
Vittnesbörd

Vittnesbörd från pastorskonferens på Filippinerna 2008

"Jag deltog i flödesbönen. Jag har fått en "ny insida", Guds Ord har kommit ner i hjärtat. Jag är jättetacksam för lektionerna som handlade om helandetjänsten". Narciso T Balaba

"Jag har fått en ny upplevelse jag aldrig kommer att glömma. Denna konferens har varit vändpunkten i mitt liv pga dr Lindas undervisning. Jag är jättetacksam för seminariet om helandetjänsten."
Jella S Estapia från Cebu city

"Jag har varit pastor i 18 år, jag känner mig väldigt välsignad! Jag är tacksam för mitt diplom - att ha blivit kvalificerad ledare för helandearbetet. Konferensen har betytt ett genombrott i mitt liv och för min tjänst. Jag har blivit helad i själ och sinne under konferensen." Elsita G Biluan från Maasin city

"Jag är jättetacksam för dr Lindas undervisning. Detta är min tredje pastorskonferens. Jag är också tacksam för undervisningen om flödesbön - har tänkt att detta behöver vi verkligen! Innan konferensen hade jag bördor som tyngde mig men nu har den Helige Ande berört mig. Många, både frälsta och ofrälsta söker råd hos mig och jag kommer att använda flödesbönen för att betjäna dessa människor". Amie Rojor från Mindanao

"Jag känner mig berörd i mitt inre. Jag var med och bad i kväll och jag kände att det blev ett flöde och att den Helige Ande verkar genom mig. Mitt hjärta är fyllt av glädje. Detta är början på min helandetjänst!"  pastor Nove A Tipalgo från Tubajon, Dinagat Islands

Vittnesbörd från missionsresa till Filippinerna 2007

"Konferensen har varit så bra för oss. Jag har kämpat med många svårigheter och varit sårad av människo. Jag behövde befrielse och inre helande. Under det här seminariet har jag tagit emot helande för själen och nu har jag större förmåga att älska andra människor. Det känns som om jag ahr blivit född på nytt - igen!" pastor Orlando

"Min första kärlek till Jesus har blivit återupprättad. Under den sista flödesbönen rörde Gud vid mig, han talade till mig ansikte till aniskte. Det kändes som om jag kramade Gud och han tog mig i sin famn." pastor Nida

"Under flödesbönen blev jag helad i min ena axel - all smärta försvann!!" Sonny, Olongapo

Vittnesbörd från seminarium/helandekonferens i Tel Aviv, Israel 2006

"Under första kvällsmötet upplevde jag hur Gud rörde vid mig och jag började gråta. Ett minne kom för mig hur jag som liten hade blivit inlagd på sjukhus och en stark känsla av att vara övergiven fyllde mig. Den helige Ande rörde vid denna smärta i min själ. Min mamma var i mötet den här kvällen. Jag gick bort till henne och gav henne en kram, och när jag gjorde det kände jag mig som en baby som blev tröstad. Min mamma berättade efteråt att när jag kom till henne hade hon blivit påmind om att hon inte kramat mig så mycket när jag var baby. Den helige Ande hade visat henne bilden av mig som en baby när vi kramades. Jag fick uppleva hur Gud helade mig och tog bort känslan av övergivenhet och förkastelse. Jag är uppvuxen i ett bra troende hem och har tänkt att "Vad mer skulle Gud kunna ge mig?" Nu har jag förstått att han är överflödets Gud och att Han har mycket, mycket mer av godhet i beredskap åt mig". Rachel  

"I ett av mötena fylldes jag med glädje och började skratta. Jag kunde inte sluta utan skrattade fortfarande när jag kom hem till min man och mina barn. De är inte frälsta. De blev smittade av skrattet och började skratta tillsammans med mig. Jag upplevde att all fruktan, oro och bekymmer bara försvann. Jag blev också helad i nacken som jag inte kunnat röra ordentligt på flera år!"

Vittnesbörd från pastorskonferensen i Surigao, Filippinerna 2006

"Jag har blivit helad från en svår infektion när jag började tacka Gud för helande i stället för att klaga".

"Smärta i nacke, armar och rygg försvann när Gud började röra vid mig".

"Jag har lidit mycket. Min mamma försökte döda mig. Nu har jag tagit emot helande och befrielse".

"Jag har blivit helad i ögonen. Förut var allt suddigt, nu kan jag se även på långt avstånd".
"Jag har plågats av förkastelse. Nu har jag förstått att Jesus är med mig vart jag än går".

"Min bön var att slippa vara ensam. Gud har gett mig tröst och jag känner att jag blivit helad från ensamhetskänslorna".

"Tack för att ni kom hit till Surigao. Er tjänst har berört många liv. Nu "äter vi med glädje" ur böckerna vi fick och jag har visat dem för borgmästaren och guvernören. De var mycket glada och önskar att ni kommer tillbaka. Kom ihåg oss i era böner och vårt barnhem som har 33 barn. Jag ber att Gud ska välsigna och hålla er nära sitt hjärta." pastor Herman och Josephine Diaz

"Vi blev verkligen välsignade och gladde oss över undervisningen i Guds Ord under pastorskonferensen. Jag har redan fått ljus över många nya saker genom undervisningen. Jag upplevde en stark smörjelse och kraft från den helige Ande i varje kvällsmöte när jag lyssnade till budskapet. Be för oss att vi ska få det vi behöver för att kunna åka med vår "evangelie-båt" från ö till ö, speciellt till de allra mest avlägsna platserna. Vi har startat 4 församlingar. Vi ber för er och er tjänst. Vi älskar er och önskar er ett segerrikt nytt år!". pastor Abraham Roculas

Vittnesbörd från indianreservatet Lac Courte Oreilles, Wisconsin 2005

"Jag blev fylld med den Helige Ande och Guds frid. Undervisningen lärde mig också hur vi kan ta itu med och strida mot sådant som attackerar vårt sinne."

"Jag kände avslappning och värme i mina muskler och axlar. Det var oväntat - plötsligt var bara Jesus där och rörde mig. Jag mår mycket bättre. Det var verkligen en dag då vi blev berörda av Gud". Pat

"En ung kvinna som var ny i kristna sammanhang ville så gärna vara med på hela dagen, men hon är ensamstående med tre små barn och hon visste inte hur det skulle lösa sig. På förmiddagen fick hon barnvakt men efter lunch var två av barnen med en stund och hon kunde inte koppla av. Då kom plötsligt en vän och erbjöd sig att ta hand om alla tre under hela eftermiddagen. Det var som ett mirakel precis i rätt tid! Kvinnan själv fick uppleva stor frid och kunde sitta ner och bara njuta av Jesu närvaro. Hennes ansikte förvandlades och på eftermiddagen fullkomligt lyste det om henne av frid och glädje." 

"När förebedjarna la sina händer lätt på mina axlar upplevde jag hur jag slappnade av och hur Guds närvaro kom så starkt och omslöt mig helt. När vi skulle gå hem kändes det som om vi "flöt" fram burna av Guds närvaro". Grace

"Jag har aldrig tidigare upplevt något liknande. Fantastiskt!" En kvinna som tog emot Jesus som sin frälsare samma dag

"Jag tyckte mycket om ert budskap. Det är detsamma som jag predikar på fängelserna. Motsatsen till kärlek är inte hat, det är fruktan. Tar man emot tillräckligt mycket av Jesu kärlek så försvinner fruktan."pastor John

Vittnesbörd från pastorskonferensen i Nagpur, Indien 2005

"Jag har lidit svårt av depressioner och upplevde total hopplöshet i min tjänst. Jag har jobbat hårt men inte sett någon frukt, jag har haft ekonomiska problem och känt mig mycket ensam. Den här undervisningen var en stor uppmuntran för mig. Förut trodde jag ibland att Gud hade lämnat mig men nu vet jag att han är med mig hela tiden. Jag har tagit emot ny glädje, min tro har förökats och jag kan återvända till mitt arbete med nytt hopp för framtiden". Kalab, evangelist från Adilabad

"Jag har haft stora problem bl a med högt blodtryck och behövde ta medicin för att kunna sova. Sen jag kom till konferensen har jag sovit gott varje natt och känt stor frid inom mig. Jag har inte behövt några sömntabletter. De ryggsmärtor som jag lidit av länge är totalt försvunna. Undervisningen om den Helige Ande var mycket bra, nu ser jag honom som en god vän som alltid är med mig i varje situation jag möter. Genom Guds ord har jag sett att Jesus tagit all förbannelse och att välsignelsen är en verklighet för mig idag. Den här undervisningen om den Helige Ande vill jag dela med mig av till min församling". K L Sandhiya, pastor från Jabalpur

"Jag åker runt och predikar evangeliet i mer än 45 byar. Jag kände en stor glädje över att få komma till den här konferensen. Jag har tidigare varit deprimerad och grubblat mycket över mitt arbete. Nu har jag fått ny glädje och vill förverkliga min vision om att starta församlingar i många olika byar". Mirakar, evangelist från Chindwara

"Jag har blivit så välsignad av undervisningen på den här konferensen. Allt som jag har hört vill jag gå och dela med mig av till min by och min församling. Jag har haft njurproblem och svåra smärtor men igår kväll under mötet försvann smärtan och jag upplever att jag blivit fullständigt helad."

"Jag är glad att kunna berätta om det mirakel som skedde när jag var på på pastorskonferensen i Nagpur. När pastor Linda och teamet bad för sjuka efter predikan tog jag emot överflödande välsignelser från Gud. Under den andra konferensdagen fick min fru plötsligt svåra magsmärtor. Hon befann sig 80 km från konferensen. Jag bad teamet om hjälp i förbön klockan 17. När ni bett sa jag till min fru att ringa mig kl 19. Det gjorde hon och berättade att hon mådde bra. Under konferensen har Gud välsignat mig och min familj. Han löste mina problem bl a en del svåra omständigheter som några av mina församlingsmedlemmar befann sig i. Nu har jag haft två dagars möten för nyfrälsta och jag är så tacksam för allt jag fick under konferensen".

Vittnesbörd från pastorsseminarium/helandekonferens Maasin, Filippinerna 2004

"Jag har fått uppleva Guds kärlek starkare och djupare än någonsin tidigare. Genom att själv möta Guds kärlek har jag förstått hur viktiga barnen är för Gud. Förut har jag tyckt att barnen mest är i vägen men nu ser jag dem med nya ögon. De är värdefulla, betydelsefulla och viktiga".

"För en tid sedan insjuknade jag i blindtarmsinflammation. Det fanns inte tillräckligt med pengar för att betala operationen. Blindtarmen sprack och tarmarna blev svårt skadade. Jag har lidit av svår smärta i magen sedan dess. Under förbönen blev det varmt i magen som om något brändes bort och all smärta försvann! Jag har också blivit helad från smärta och stelhet i nacken!".

"Jag har fått möta Jesus och hans stora kärlek till mig. Han har förvandlat mitt liv! Jag har haft stora problem i mitt äktenskap, det har känts helt mörkt och hopplöst, men nu har jag fått hopp. Jesus kan förändra, förvandla och göra allting nytt!"